18.6.07

































FESTIVAL GREC 2007 www.barcelonafestival.com
BILBAO LIVE FESTIVAL www.bilbaobbklive.com
MONSTERS OF ROCK www.monstersofrock.es
METROROCK www.metrorock.net
ZARAGOZA HIP HOP FESTIVALwww.zaragozaciudadhiphopfestival.com
SUMMERCASE www.summercase.com
FIB www.fiberfib.com
MTV SUMMERwww.mtv.es

















agenda BCN
22@BCN
Grec07






Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda


























Aquests són les noves icones de Adobe. Probablement ja els conociais però val la pena mostrar-los de nou. Colors, grafisme, dinamisme, creativitat...realment m'agraden.
Quan una marca com Adobe s'atreveix a donar un gir de 180 graus en el disseny de les seves icones, clar que s'aixeca polseguera. Molts són els que ja s'expressen a favor o en contra, a uns els agrada la seva simplicitat i a altres els molesta la falta d'estil i confusió.





Quan obres el Photoshop CS3, el “Splash Screen” mostra un nou disseny, jo vaig pensar que sol era temporal i que quan surti el real canviarien a un estil com el que han seguit per anys, però sembla que no és així i que pensen utilitzar aquest nou estil.Crec que es van quedar enmig d'una barreja entre minimalista amb web 2.0, encara que pot funcionar.





La fusió dels productes de Adobe i Macromedia marc un repte interessant per a redefinir el concepte de marca de Adobe i la identitat dels productes. La solució a la qual han arribat ha resultat almenys polèmica, en el personal a mi no em desagrada, però crec que si pot algun despistat confondre's.





Per al meu gust, són molt minimalistes i simples; encara que tenen un bon aspecte, crec que dues lletres no són suficients per relacionar-se completament amb un producte. La col·lecció completa de tots els íconos de tots els productes (o almenys la gran majoria), s'ha disposat en una roda separant els colors base de cada il·lustració. Ara a esperar què tanta acceptació tenen aquests íconos que canvien radicalment. La Adobe Reader es manté igual, amb la mateixa espècie de "triangle" que ha estat característic de l'aplicació per tants anys.










www.adobe.com/es
www.adobe.com
www.artofadambetts.com/weblog
























2 Concurs de Disseny Muji


Si estàs desitjant demostrar el teu potencial com dissenyador, i com ha de ser, amb els projectes de l'escola no tens suficient i vols fer més i més projectes, ara tens una gran oportunitat, amb la segona edició del concurs de disseny “Muji Award 07”.
El tema del concurs d'aquest any és “RE”: reinvenció de la vida del dia a dia i els seus objectes. Els projectes presentats han d'estar focalitzats en la realitat, en la qual l'usuari és part de l'entorn i cuyas vides creen l'esmentat entorn al mateix temps.
Dotació: Primer premi: 20.000 $, Segundo premi: 10.000 $, i sis premis especials de 2.000 $ cadascun
Data de lliurament: 31 de juliol de 2007.
www.muji.net/award


Getty Images, creador i distribuïdor de continguts visuals més important del món, va llançar el “Primer Concurs Iberoamericà Getty Images”. L'objectiu és premiar al millor ús de les seves imatges en anuncis de premsa en diaris o revistes de circulació nacional. El concurs va iniciar aquest mes de maig i tanca l'octubre; haurà un guanyador per mes, sent els sis guanyadors els finalistes del concurs. El guanyador del mes podrà exhibir la seva peça en el portal d'Arxiu Digital, així com en el portal de Getty Images i en els seus respectius newsletters. Getty Images reconeixerà a un guanyador en el marc del premi L'Ull d'Iberoamèrica 2007 a Buenos Aires.

www.archivodigital.com.mx/colecciones/premio_getty




















wall.e
Paris, je t'aime
The Boss of It All















agenda BCN
22@BCN
Grec07






Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda






















CAMPUSMAC 2007
ORGANITZADORS ASSOCIACIÓ CAMPUSMAC ES REALITZARÀ DEL 7 AL 12 D'AGOST DE 2007


El projecte neix arran de la proliferació de encuentros d'usuaris que vénen realitzant al llarg dels últims anys. Com participants en aquest tipus de encuentros, un grup destacat d'usuaris Macintosh acorda engegar un esdeveniment que reculli el millor d'aquests encuentros i rectifiqui les evidents carències que tenen amb vista a l'usuari Macintosh.

La iniciativa part d'un significat grup de persones conegudes a l'entorn Macintosh que funden l'Associació CampusMac el Setembre de 2001, mesos després, a l'estiu de 2002, se celebra la primera edició de CampusMac.


Del 7 al 12 d'agost se celebrarà a Barcelona la sisena CampusMac.

Aquest any aumentamos en capacitat per donar cabuda a la demanda que hem anat tenint durant l'any.

L'agenda, en fase de confirmar al 100% és la següent:

Àrea de Vídeo
-Confecció d'un projecte de vídeo des de zero
-Llenguatge audiovisual
-Rodatge/edició
-Post-producció + HD
-Autoria
-Final Cut Studio 2

Àrea de Disseny
-Illustrator
-Flash
-Web

Àrea de Fotografia
-Principis bàsic de fotografia
-Sessió de Fotos
-Photoshop
-Retoc digital
-Migració de iPhoto a Aperture

A l'àrea de disseny com en el de fotografia, es donarà una jornada Gestió de Color + Printing Knowledge.

Àrea de Programació
-Desenvolupament d'aplicacions sobre Mac US X

Àrea de So
-Traktor studio
-Reason

Àrea Switchers
-Mac OsX Principis Bàsics
-Aplicacions Bàsiques
-iLife, primera part (iMovie i iDVD)
-iLife, segona part (iTunes, iPhoto i iWeb)


www.campusmac.info







APPLE LLANÇA SAFARI PER A WINDOWS



La versió beta pública està disponible avui per a Mac i Windows.
Safari és el navegador més ràpid sobre Windows, d'acord amb els tests estàndard iBench, representant les pàgines web fins a dues vegades més ràpid que IE 7 i fins a 1,6 vegades més ràpid que Firefox 2. Safari s'uneix a iTunes estenent la llegendària experiència d'usuari d'Apple tant a usuaris de Windows com de Mac, a més d'oferir ple suport d'estàndards oberts d'Internet. Safari 3 incorpora bookmarks/favorits molt fàcils de gestionar; còmoda navegació per mitjà de pestanyes fàcils d'organitzar; i lector RSS integrat per explorar ràpidament les últimes notícies i informacions. La versió beta pública de Safari 3 està disponible avui com descàrrega gratuïta en: www.apple.com/safari


Safari ha estat sempre el navegador més ràpid per a Mac i ara és també el navegador més ràpid sobre Windows, carregant i dibuixant pàgines web fins al doble de ràpid que Microsoft Internet Explorer 7 i fins a 1,6 vegades més ràpid que Mozilla Firefox 2.* La velocitat de Safari combinada amb la seva intuïtiva interfície d'usuari, permet als usuaris dedicar més temps a navegar la web i menys temps a esperar que les pàgines es carreguin. Entre d'altres característiques de Safari disponibles ara també per als usuaris de Windows, s'inclouen SnapBack, accés amb un només clic a la pregunta de recerca inicial; camps de text redimensionables; i navegació privada per garantir que la informació sobre l'historial de navegació personal no és emmagatzemada.

Safari 3 suporta tots els moderns estàndards d'Internet, de manera que els usuaris puguin veure les pàgines web tal com han estat dissenyades per a la seva visualització, incloent HTML, CSS, Javascript, SVG i Java. Les actualitzacions software de Safari s'obtenen de manera còmoda i automatitzada per mitjà de l'aplicació Apple Software Update que busca automàticament les actualitzacions.

La beta pública gratuïta de Safari 3 està disponible d'immediat per a descàrrega en www.apple.com/safari ; és un software d'avanç amb llicència que permet usar-lo a títol de prova i durant un temps limitat. La versió final de Safari 3 estarà disponible com una de les capacitats incorporades en el futur Mac US X versió 10.5 Leopard, i estarà disponible també l'octubre com descàrrega gratuïta per als usuaris de Mac US X Tiger i de Windows.

Requisits de Sistema

Safari 3 per a Mac US X requereix Mac US X Tiger 10.4.9 o posterior, un mínim de 256 MB de memòria i ha estat dissenyat per funcionar sobre qualsevol ordinador Mac basat en processador Intel o ordinador Mac basat en processador PowerPC G5, G4 o G3, i amb connexió FireWire incorporada. Safari 3 per a Windows requereix Windows XP o Windows Vista, un mínim de 256 MB de memòria i un sistema equipat almenys amb processador Intel Pentium a 500 MHz.

www.apple.com/safari



FLICKR LLANÇA VERSIÓ EN ESPANYOL I ALTRES SIS IDIOMES



El portal del grup Yahoo! dedicat a l'intercanvi de fotografies, Flickr, va llançar avui les noves versions del seu pagina web en espanyol i en altres sis idiomes a manera de “tribut” com més de la meitat dels seus usuaris, que procedeixen de països de parla no anglesa.

El vicepresident de comunicacions de Yahoo!, Brad Garlinghouse, va explicar que la posada en marxa dels set portals formen part de l'estratègia del grup d'acostar-se a les comunitats locals d'aquests països i integrar-les en un sistema que emmagatzema un milió i mig de fotos cada dia.

L'expansió internacional de Flickr a Europa i Àsia va començar així, en un acte celebrat a Berlín, que es van revelar les set noves versions de la web, en espanyol, francès, alemany, italià, portuguès, coreà i xinès tradicional.

El portal d'intercanvi fotogràfic de Yahoo! disposa d'una base de dades de més d'un bilió d'imatges, que els seus prop de 8,5 milions d'usuaris registrats descarreguen en el lloc per compartir-les amb la família o amics o perquè siguin d'ús públic.

Per a Garlinghouse, Flickr és la “joia de la corona” del conglomerat empresarial de Yahoo! així com “els ulls del món” i un exemple de la “saviesa popular del planeta”, ja que són els usuaris els qui exploren la web, aporten les seves creacions i valoren les de la resta d'usuaris.

Flickr, creada a Canadà en 2002 i adquirida pel grup Yahoo! tres anys després ha aconseguit multiplicar la seva mida per 25 des d'aleshores i Garlinghouse espera que la “ruptura de fronteres” que suposa oferir els mateixos serveis en set idiomes més els permeti créixer “de manera orgànica i exponencial”.

Va explicar que aquesta decisió permet avançar en la localització i la personalització de portal i va assegurar que es tracta de la “evolució correcta” de Flickr així com “una de les prioritats” de Yahoo! des de fa temps.

“Hem elegit els idiomes prenent en consideració en quins països comptem amb més usuaris i en quins existeix més potencial de creixement atenent, entre d'altres, a factors com l'índex de penetració d'Internet a la societat”, va apuntar.

Per a Garlinghouse, el secret de Flickr és que permet connectar a les persones amb les seves passions, amb la seva comunitat i amb el coneixement global i va explicar que les imatges que poden consultar-se en la web abracen des de qüestions molt serioses a altres absurdes.

“Vam ser el primer portal a oferir imatges dels atemptats de Londres de 2005 o de la matança a la Universitat de Virginia Tech d'aquest any, gràcies a l'aporti dels usuaris. I al mateix temps, existeixen usuaris que es dediquen a prendre fotos del que la gent porta en la bossa o d'insectes aparellant-se”, va comentar.

Va destacar que Yahoo! també concep Flickr com una font de negoci i que, segons les seves estimacions econòmiques, la posada en marxa de les set noves versions del portal reportarà beneficis a la companyia.

Sobre els problemes d'accés que està tenint el portal a la Xina, Brad Garlinghouse va sostenir que la companyia es troba actualment investigant el cas, que espera que sigui un fenomen a curt termini, encara que no creu probable que es degui a un acte de censura per part del règim xinès.

Yahoo! també va aprofitar per presentar un nou llibre titulat “24 hores de Flickr”, compost per 122 imatges de les 700.000 que els usuaris van realitzar el passat 5 de maig, i que abracen des d'un naixement a una mort, una graduació, un casament, un carnaval o un dia de platja.

www.flickr.com






www.londondesignfestival.com
wwdc07













agenda BCN
22@BCN
Grec07






Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda






















L'Ajuntament de Sant Boi, a Barcelona, va rebre recentment la 'Bandera de Pobles i Ciutats per a Tots', una distinció que atorga la 'Design for All Foundation' (Fundació Disseny per a Tots) als consistoris que es comprometen a actuar en el seu entorn --espai públic, transports, edificis, serveis, etc-- amb l 'objectiu de millorar la qualitat de vida dels seus habitants i visitants i fer els espais públics accessibles a tots.
La 'Bandera de Pobles i Ciutats per a Tots' és un projecte de dimensió internacional que va iniciar la Fundació a finals de 2006 en col·laboració amb la Federació Portuguesa de Municipis i l'Associació de Planificació Urbana de Portugal.






El president de la Fundació, Francesc Aragall, va fer lliurament a l'alcaldessa en funcions de Sant Boi, Montserrat Gibert de la primera d'aquestes 'Bandera' que s'atorga a Espanya.

Des de fa uns quants anys, la ciutat de Sant Boi 'està a l'avantguarda en iniciatives que han tingut en compte l'accessibilitat i la integració de persones amb risc d'exclusió social, mitjançant l'aprovació, per exemple, en el Ple de novembre de 2005 del Programa Municipal Transversal per a Persones amb Discapacitats, amb la finalitat de ser l'eina de treball en xarxa, per garantir la millora de l'accessibilitat en totes les accions i les polítiques municipals i avançar cap a la plena igualtat d'oportunitats', va recordar durant aquesta lliura la Fundació.

El compromís que ha fet mereixedor a l'Ajuntament de Sant Boi d'aquesta distinció ha estat 'establir els criteris d'accessibilitat i Disseny per a Tots en l'organització dels actes públics municipals per fomentar la participació de la població en general i garantir l'accessibilitat de totes les oficines d'atenció al ciutadà', entre ells, centres cívics, l 'Oficina Municipal d'atenció al Públic (OMAP), l'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (OMIC), poliesportius, etc.


D'altra banda, l'Ajuntament compta també amb la col·laboració de l'empresa OFIPRIX amb la intenció que s'impliqui també en els processos de millora de Disseny per a Tots des de l'entorn de l'empresa privada.






www.londondesignfestival.com
wwdc07













agenda BCN
Grec07







Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda















Nova York s'ha posat a treballar en un projecte ambiciosos, curiós i molt útil. El disseny del qual serà el nou taxi novaiorquès del segle 21. L'ajuntament de la gran poma compte ja amb un gran equip de creatius, dissenyadors industrials, decoradors, grafistes, enginyers, especialistes en alta tecnologia, delineants, i fins i tot es compta amb l'opinió dels clients, taxistes i empreses del gremi.




Es tracta de re-dissenyar el clàssic yellow cab adaptandolo al futur. Un vehicle tecnològicament perfecte, accessible a tots, intel·ligent, capaç de seleccionar la millor ruta através d'un sistema de navegació de GPS incloent notícies del trànsit en temps real. Pantalles de plasma per a entreteniment del client (amb guies de la ciutat, informació pràctica com meteorologia, agenda cultural, premsa digital, climatitzador intel·ligent, vídeo-telefonia,possibilitat de navegació wi-fi... obertura electrònicament de les portes del vehicle, seguretat total a base de airbas frontals, laterals i cervicals, música....) a més el futur taxi novaiorquès haurà de ser ecològic (presumiblement elèctric o d'hidrogen). D'aquí a poc en un futur pròxim veurem aquests vehicles estil Blade Runner per les plenes artèries de Nova York.











www.londondesignfestival.com
wwdc07













agenda BCN
Grec07







Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda

1 comentari:

Anònim ha dit...

Pues me parece genial la idea de los taxis, a ver si por aquí se ponen también a modernizar diseños y vehículos.
Voy a ir también (al menos espero ir) a ver algunas cosas de grec. Hay muchas cosas interesantes y seguramente conseguiré algunas entradas con dos opciones que he solicitado, Laurie Anderson y Gonzales. Ya os contaré ;-)