3.6.07
















Apple ja comercialitza un nou paquet de producció de vídeo, Final Cut Studio 2; el qual introdueix una nova versió més potent de Final Cut Pro i un centre integrat de flux de treball per a la post-producció. Final Cut Pro 6, Motion 3, Soundtrack Pro 2, Compressor 3, DVD Studio Pro 4 i Color (una aplicació per al retoc de color).
Final Cut estrena un nou format, el ProRes 422. Amb ell podrem tenir una qualitat HD sense compressió però amb la diferència que les mides d'arxius seran més propis del SD, suport per a múltiples formats de vídeo i índexs de fotogrames en una mateixa línia de temps. El nou Final Cut permetrà muntar 4k amb un equip mínim. Caldrà veure si és cert i els resultats.

La nova aplicació del nou Final Cut Studio es llama Color. D'acord amb Apple, Color introdueix una eina de retoc de color i finalització del flux de treball a la mà d'un editor. Color inclou unes eines avançades de corección de color, com ara el gamma, lift and gain o luma corbis i la possibilitat d 'aïllar àrees específiques per aplicar tals correccions. Color té més de 40 efectes incloent exposició, gra, transparència i reducció de soroll.



Motion 3 inclou noves característiques incloent la capacitat de tenir eines per manipular el 3d en temps real. Multi cam, efectes d'il·luminació i vectors sensibles a la pressió i sensibilitat. També inclou Match Moving, el qual d'acord amb uns punts controla el moviment d'una cambra per després afegir-hi un objecte. Cal veure què tal va aquesta eina, ja que fins ara, sempre que volíem comptar amb una característica així ens havíem d'anar a software extern i car.



Soundtrack Pro 2 porta eines per a edició multipista, per a barreja surround i per conformar so amb imatge

Per la seva banda, Compressor 3 dóna a l'editor un complet kit d'eines per generar vídeo per al seu ús en el iPod, la web, dispositius wireless i DVD, a més d'una potent codificació per lots.

Finalment el DVD Studio Pro no ha estat actualitzat. També destaca que no s'hagin preocupat de l'autoria Blue Ray.

via numero f








agenda BCN







Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda



























Si ens trobéssim a Estats Units, un dels llocs que sens dubte visitaríem, seria la fira NextFest la Fira més important de tecnologia i futur organitzada per la prestigiosa revista Wired. En NextFest podríem conèixer i admirar els últims avanços en tecnologia a tots els seus camps, ja sigui robòtica, aeronàutica, medicina,domòtica,entreteniment, transport,comunicacions, informàtica, seguretat, tecnologia militar, esportiva,etc.

En aquesta fira es presenta per exemple la nova forma de realitzar l'anàlisi de sang a través de raigs infraroigs que il·luminen les venes i la sang, evitant així la punxada i l'extracció. El que no indica és com es comptabilitzarà el contingut.

Nous cambrers robòtics amb un servei eficient, ordinadors incorporats en els canells de joguina proporcionant-los una realitat inimaginable o avions espia de la mida d'una cometi de joguina, en fi, una gran quantitat d'innovacions tecnològiques que ens serà impossible contemplar. NextFest és una delícia per als amants del tecnològic, ja que no és estrictamentente una fira a l'ús, és un espai futurista, en el que per unes hores ens trobarem en l'any 2060 o en el 2090. Aquesta fira se sol celebrar en el mes d'octubre i trencada en les ciutats de Nova York, Chicago i Los Angeles. www.wirednextfest.com











EL LLIBRE VERMELL DE LA PUBLICITAT
Idees que mouen muntanyes
Luis Bassat




Aquest llibre és ja tot un clàssic modern.Tal com ens compte Bassat, narra tot allò que ell mateix ha necessitat durant 25 anys per realitzar el seu treball sense deixar d'aprendre. Ho narra de manera amena i amb molts exemples, la qual cosa fa que la seva lectura hagi estat molt fàcil.

El llibre és un resum del que és la publicitat avui dia: “La publicitat és l'art de convèncer consumidors”, és el pont entre el producte/servei i el consumidor. Per això, la publicitat que més agrada és la que més ven.

Bassat dóna molta importància a la construcció de la marca, però sempre tenint en compte en tot el procés la creativitat (que el producte sigui desitjable, que tingui un posicionament rellevant, que persuadeixi,…). Que la marca sigui més que un valor afegit.

El producte en publicitat es converteix en el protagonista de la comunicació. Tot comunica: envàs, disseny, posicionament, preu, distribució, xarxa de vendes,… Però cal tenir en compte les motivacions que viuen al interior de l'ésser humà (estímuls i frens) a la vegada que cal distingir entre el consumidor i el comprador, descobrir el funcionament del procés de compra,… en definitiva, investigar per formalitzar l'estratègia de comunicació publicitària: crear, canviar i consolidar actituds en el consumidor, de manera que es creu una campanya capaç de perdurar i on el missatge s'adeqüi a les característiques dels mitjans.

La publicitat ha de ser creativa i eficaç i per a conseguirlo hi ha diversos camins comunicatius: problema-solució, demostració, comparació, analogia,… Però en un mercat saturat, és imprescindible que la gent identifiqui una marca a través d'un eslògan (que penetri en la memòria).

En el llibre hi ha diversos capítols que ens parlen de la publicitat en els diferents mitjans:

• Premsa escrita (palpable, flexible, controlable i prestigiós)
• Ràdio (immediatesa, companyia, personalització)
• Publicitat exterior (impacte, segmentació, flexibilitat,...)
• Televisió (moviment, espectacularitat,…)

Bassat ens mostra com han de ser les relacions client-agència. L'agència ha de saber escoltar, interpretar, convèncer i esperar. I el client ha de deixar que l'agència faci el seu treball, motivarlo,… ja que és com un soci.

La comunicació és la clau. Vendes, l'objectiu.
Hi ha tècniques que ens ajuden a aconseguir l'objectiu:

• Promocions
• Màrqueting Directe
• Relacions Públiques
• Publicitat corporativa.

No hem d'oblidar la publicitat per a institucions que encara que segueix els mateixos principis i regles que la publicitat per a productes de consum, el seu grau de transcendència és molt més gran.
Lluny de ser la publicitat una recerca de slogans, cal regular la imatge i la informació en tots els detalls: rodes de premsa, informacions, imatge corporativa,…

El Llibre Vermell de la Publicitat és ple de lliçons que poden ser de gran interès i valor per a qualsevol que exerceixi el seu treball en el sector de la comunicació.



No Logo: El poder de las marcas
Com va passar Bill Gates de treballar en un garatge a convertir-se en un magnat mundial? Per quin el nom de Nike sol identificar-se amb el treball clandestí i l'explotació laboral? Què significa tot això en el context del màrqueting actual i de la globalització? I què ens diu sobre el futur de les nostres comunitats i del món que vivim? Aquest llibre és, fruit de la investigació periodística i de l'observació del nostre entorn comercial. La seva missió és explicar la irritació que amplis sectors de la societat estan començant a sentir contra les grans marques, així com demostrar que les multinacionals han militaritzat als seus oponents.

Després de la publición del llibre, Nike va respondre a les crítiques de No Logo i va reconèixer molts errors en la seva forma de gestionar els proveïdors, prometent alguns canvis. Altres empreses com Gap o Disney van intentar fer el mateix amb diversos resultats. Deixant de banda si el propi llibre va servir per a alguna cosa respecte a aquestes empreses i altres que apareixen esmentades, sí sembla, en canvi, que ha servit com llibre de capçalera perquè molta gent es conscienciés d'una sèrie de realitats i problemes globals. Problemes que ara potser apareixen com un «flaix» al mirar l'etiqueta de la roba o les joguines que compren.








agenda BCN







Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda
















Undoboy és un estudi de NY fundat en 2006 per Chean Wi Law. La seva filosofia és “dissenyar atreu la felicitat” especialitzant-se en identitat, editorial, interactius, disseny de personatges, packaging, joguines, motion i il·lustració.

Destaca entre els seus treballs l'últim projecte anomenat Súper-Bastard, que consisteix a una sèrie de 16 caixes a l'estil de nines russes que contenen 64 personatges en total.




Súper-Bastard Box Art Character Toys són un disseny de Undoboy. Cadascuna de les figures que mesura al voltant de 10 cm té 4 personatges impresos en les 4 cares de les quals consta la cap d'aquest toy fet de cartró. Et pots trobar a Ossama bin Laden, Queen Elizabeth, George Bush… D'aquesta manera pots combinar cadascuna de les cares de la cap amb un cos diferent multiplicant el nombre de combinacions possibles fins a 64 depenent del nombre de figures (un total de 16) que et compris. Es tracta d'una edició limitada a 1000 unitats.












www.undoboy.com
super-bastard.com






Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda















La Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona celebra la seva 15a edició

La 15a edició de la Mostra és un clar exponent de la varietat de propostes que caracteritza el cinema realitzat per dones. S’hi projecten filmografies de realitzadores d’arreu del món i s’hi posa de manifest la importància de la contribució de les dones en el desenvolupament de la creació audiovisual. Després de més d’una dècada d’història, la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona s’ha convertit en un espai cultural estable i una plataforma d’exhibició alternativa cada cop més compromesa amb el debat sobre els processos creatius.
Els organitzadors de la Mostra destaquen l’aportació de les obres programades per aconseguir una visió crítica en la nostra percepció i comprensió del món: “Tractar de definir quines són les peculiaritats del treball creatiu de les dones no té sentit si s’aborda des de la noció d’una identitat genèrica universal capaç d’imprimir en l’obra els seus trets diferenciadors. Però sí que en té quan es defineix des de la seva consistència crítica i com a visió alternativa a la reglamentada.”
La Mostra forma part de la Coordinadora de Festivals de Cinema i Vídeo de Catalunya, que agrupa un total de 21 festivals i mostres de cinema de Catalunya, de La Plataforma –Festivals de cinema, vídeo i multimèdia de Barcelona–, de Trama –Coordinadora de muestras y festivales de cine, vídeo y multimedia realizado por mujeres–, de CI&VI i de la Coordinadora Europea de Festivals.http://mostra.dracmagic.com


EXPOSICIÓ "ACTIVA'T! ENTRA A LA TELE I A LA RÀDIO DEL FUTUR"

Aquesta exposició didàctica i participativa, dirigida al gran públic, vol donar a conèixer un vessant desconegut de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV): el seu esforç constant en matèria d'innovació tecnològica. El recorregut de l'exposició, un viatge a l'interior dels mèdia, porta els visitants per cinc espais: "El món connectat", "Plató Meteo", "El cor digital", "És virtual o real?" i "La tele i la ràdio del futur, a casa". La mostra es complementa amb un altre espai que ofereix explicacions sobre les tecnologies més actuals que arriben a la llar i faciliten la interactivitat, com ara la televisió d'alta definició, la televisió digital terrestre, la proposta innovadora d'Icat FM o el servei "3alacarta".

www10.gencat.net/probert


















Títol Original: Ocean's Thirteen.
Estrena: 08-06-2007.
Director: Steven Soderbergh.
Nacionalitat: E.U.A.
Gènere: Acció, Comèdia.
Durada: 115 minuts.
Productòra: Warner Bros. Pictures i Village Roadshow Pictures.
Distribuidòra: Warner Bros..
Banda Sonora: David Holmes.
Guió: Brian Koppelman y David Levien.
Repart: George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Andy Garcia, Don Cheadle, Bernie Mac, Casey Affleck, Scott Caan, Eddie Jemison, Shaobo Qin, Carl Reiner, Elliott Gould, Ellen Barkin, Al Pacino, David Paymer,....
Pàgina web: oceans13.warnerbros.com


Sinopsi: Danny Ocean (George Clooney) i la colla tindrien una sola raó per portar a terme el seu robatori del casino més ambiciós i arriscat: defensar a un dels seus. Quan Willy Bank (Al Pacino) la despietat propietari del casino enganya a un dels membres originals dels Ocean's elevin, Reuben Tishkoff (Elliott Gould), Danny i la colla formen un equip una vegada més per veure si poden fer fer fallida la Banca.










oceans13 FEATURETTE
oceans13 TEASER
oceans13 TRAILER 2 A









VIDEOCLIP Amp Fiddler Feat. Corinne Bailey Rae - If I Don’t Mind
VIDEOCLIP Red Hot Chili Peppers - Hump de Bump
VIDEOCLIP The Million Colour Revolution by The Pinker Tones













Begó!madrid2 versiò en castellà
HFW nomès moda

















Schult desplega els seus 350 'escultures-escombraries' a Barcelona

L'artista alemany HA Schult ha desplegat a la plaça Real de Barcelona la seva col·lecció de 350 escultures humanes fetes amb escombraries 'Trash people' ('Gent escombraries') per a conscienciar als ciutadans sobre el reciclatge i l'excés.
L'artista alemany ha elegit fins al 9 de juny Barcelona, ciutat que va visitar per primera vegada en 1994, quan va participar en l'exposició 'La ciutat. Art i arquitectura a Europa 1870-1993' al centre De cultura Contemporània De barcelona (CCCB). 'Quan vaig estar a Barcelona, em va agradar molt la plaça Real, un enclavament interessant en el que es veu gent de múltiples orígens i de totes les esferes socials', comenta Schult. La següent parada de les seves escultures-escombraries serà Nova York, encara que una d'elles es quedarà a Barcelona.

Schult porta anys intentant remoure la consciència ecològica del públic a través del seu art. El seu 'exèrcit' de figures humanes ja ha recorregut mig món: les piràmides de Gizeh (Egipte), la Gran-Place de Brussel·les, la Plaza Roja de Moscú, la Gran Muralla Xina, el cementiri de residus nuclears de Gorleben (Alemanya) o la plaça del Popolo de Roma. També ha passat pel Gran Arc de La Défense a París, l'alt del Matterhorn, Irlanda i la catedral de Colònia.


Torna una gran competició de tennis femení a Barcelona

La cinquena edició del torneig s'inclou per primera vegada en el circuit WTA

Vint-i-dues jugadores que formen part del TOP 100 del circuit femení mundial participen a partir del 9 de juny i fins al 16 de juny en el torneig WTA BCN-KIA, que ja és un dels certamens esportius més atractius d'Europa dins la seva categoria.

El Centre Municipal de Tennis de la Vall d'Hebron serà l'escenari en què la tenista número u espanyola, Anabel Medina –actual número 23 del món- ocuparà la primera posició del quadre.

També han anunciat la seva participació Emilie Loit, Martina Muller, Flavia Panneta, Kaia Kanepi, Virginia Razzano i possiblement la número 15 del món, Patty Schnyder.



Les fotografies de Lee Miller a Picasso arriben a Barcelona

El Museu Picasso s'adhereix a la celebració del centenari del naixement de Lee Miller amb l'exposició "Lee Miller: Picasso en privat", centrada en la seva relació professional i d'amistat amb Picasso. Miller, fotògrafa documental i publicitària, va fer més d'un miler de fotografies a Picasso durant els 36 anys que va durar la seva amistat.

L'exposició aplega una selecció d'aquestes fotografies de Picasso i el seu entorn artístic i familiar i, per primera vegada, cinc dels retrats que Picasso va pintar de Lee Miller vestida d'Arlequí. A més, l'exposició inclou un apartat dedicat a l'estreta vinculació de Roland Penrose, marit de Miller, amb Catalunya des de 1936.

Dades d'interès

De l'01/06/2007 al 16/09/2007


www.museupicasso.es
C Montcada, 15 - Ciutat Vella














Absolut Kravitz és una campanya del vodka Absolut, en la que el rocker Lenny Kravitz ha compost i gravat una cançó en exclusiva per a la marca (es pot descarregar des de la web). Com altres vegades, es demanava a l'artista que realitzés una interpretació personal de la marca. El projecte forma part de Absolut Tracks, un projecte d 'acostament de la marca a la música iniciat en 2003.






Un dels músics de rock més importants de l'actualitat, Lenny Kravitz és un ícono cuyo audaç i particular so ha transcendit gèneres, estils, races i classes socials. Al llarg d'una destacada carrera professional de 16 anys, Kravitz ha aconseguit tot amb un estil contemporani incomparable. Tots els seus àlbums han alcanzado el disc de platí o multi-platí. A més, ha estat honrat amb nombrosos guardons, incloent els Premis de Vídeo Musicals MTV, els Premis a la Música Americana i quatre Premis Grammy consecutius a la Millor Interpretació Vocal Masculina. L'atracció que genera Kravitz també ha estat reconeguda per altres artistes. Les seves col·laboracions són tan variades com les seves pròpies influències, havent treballat amb Madonna, Slash, Jay-Z, N.E.R.D., P. Diddy i Alicia Keys.







“Breathe”, el nou tema de Kravitz part de la ABSOLUT TRACKS COLLECTION, no sortirà a la venda com a part del projecte ABSOLUT KRAVITZ, sinó que estarà disponible per ser descarregat gratuïtament —juntament amb un vídeo acompanyant— del lloc a Internet www.absoluttracks.com










Begó!Madrid2 versió en castellà
HFW nomès moda


























MICROSOFT LLANÇA SURFACE, “TAULA-ORDINADOR” AMB PANTALLA Tàctil I WINDOWS VISTA

El producte, anomenat Microsoft Surface, té una pantalla d'uns 70 centímetres protegida per un plàstic i permet tocar i moure els objectes en la pantalla per fer puzles, acolorir (l'usuari pot elegir els colors amb el dit, en cubs virtuals) o compartir fotos de manera molt intuïtiva

Anomenat “Milan”, es tracta d'un ordinador capaç de reconèixer els articles que es col·loquen en la seva superfície, com telèfons mòbils o càmeres de fotos, el que permetrà, per exemple, descarregar les fotografies d'una càmera digital.

La multinacional va dir que es farà càrrec de la fabricació del producte, que sortirà a la venda per a clients corporatius el novembre.

Entre aquests clients es trobaran la cadena d'hotels Sheraton, els casinos Harrah o les tendes de la companyia de telefonia mòbil T-Mobile, va dir Microsoft.

El Surface funcionarà amb el nou sistema operatiu Windows Vista i costarà entre 5.000 i 10.000 dòlars, encara que l'empresa va dir que en tres o cinc anys baixarà els preus perquè estigui a l'abast dels consumidors individuals.

Sony rebaixa 100 dòlars el seu reproductor Blu-ray

La companyia japonesa d'electrònica de consum Sony ha anunciat que el seu nou reproductor d'alta definició Blu-ray es vendrà a un preu 100 dòlars inferior (74,40 euros) al prèviament anunciat.

Quan Sony va anunciar el febrer el llançament del nou reproductor BDP-S300, va situar el seu preu en 599 dòlars (446 euros), però finalment el preu s'ha establert en 499 dòlars (371 euros).

Després d'aquesta rebaixa, el preu dels nous reproductors Blu-ray és aproximadament un 50% menor al del primer reproductor Blu-ray llançat per Sony fa a penes sis mesos, cosa que representa una de les majors caigudes de preus en el sector de l'electrònica de consum.

La retallada de preus està motivat per l'abaratiment dels costos de producció i l'increment de la demanda dels productes Blu-ray, va explicar Chris Fawcett, vicepresident de la divisió d'electrònica per a la llar de Sony.

Xina reconeix que un 65% dels seus MP3 són defectuosos

El Ministeri d'Indústria de la Informació xinès (MII) reconeix la qualitat dolenta dels reproductors MP3 produïts al país, i assegura que un 65% d'ells presenten defectes de qualitat, segons un estudi fet públic avui.Segons l'esmentat estudi, portat a terme entre aparells digitals de 32 marques xineses, només 11 d 'ells van superar els estàndards de qualitat mínims, assenyala l'agència estatal Xinhua citant fonts ministerials.

Entre els defectes més habituals es troben problemes de so o en els carregadors de bateria.

Les marques sondejades produeixen el 60% dels reproductors de MP3 que es venen al país asiàtic, on els més joves s'han rendit des de fa temps a les tecnologies digitals.

Xina és el segon país del món en nombre d'internautes (entorn de 140 milions), i els usuaris d'Internet xinesos són grans aficionats a baixar-se música a través de la xarxa.

Influeix molt en aquesta pràctica el fet que el cercador més popular de la Xina, Baidu (més usat al país que Google o Yahoo) ofereix, a diferència dels seus rivals estrangers, la possibilitat de buscar i descarregar cançons de MP3.Font: El País
















EBoy és una estrella dins del disseny pixelat.la seva web www.eboy.com És un dels llocs imprescindibles per als amants de l'art pixelat. Aquí es poden veure tots els treballs desenvolupats pels membres d'aquest estudi de disseny, entre els quals es destaca la ciutat pixelada. També hi ha una secció dedicada al llibre editat per aquests gurúes dels píxels, en la qual es pot veure una mostra gratuïta de 12 pàgines de l'esmentada obra.










En els treballs de EbOY hi ha molt de ciutats, i el record del Sense City al veure les obres no és casual, ja que pel general són ciutats superpoblades amb tons futurístics (però retro futurístics!). Tenen un nivell de detall gairebé obsessiu, condició fonamental per crear imatges amb píxel art. Compten amb una secció de shoping, on venen posters de gran format amb les seves multituds de píxels de colors.






















El Grec arriba enguany a nous espais de la ciutat, com ara el SAT! i La Caldera de Gràcia

El Festival de Barcelona Grec arriba aquest any a la 31a edició amb un nou model, promogut pel nou director Ricardo Szwarcer, en què s'aposta per incloure grans muntatges internacionals inèdits a la ciutat i potenciar la creació escènica de casa nostra.

L'estructura del festival continua sent la mateixa que en d'altres edicions, amb una divisió clàssica entre els espectacles de teatre, dansa, música i altres formes artístiques, segons ha explicat el director Szwarcer.

El Festival d'enguany combina les propostes transgressores i arriscades amb ofertes de caràcter més clàssic i orientades a un públic familiar. El Grec, que se celebra del 26 de juny al 5 d'agost, té lloc als espais clàssics d'altres edicions, però enguany s'expandeix pel territori urbà amb nous espais com ara el Sant Andreu Teatre (SAT!) i La Caldera del barri de Gràcia.

Teatre de qualitat, clàssic i contemporani, dansa innovadora i música que es mescla amb la imatge són els trets definitoris de la nova edició del festival, que enguany té un fort component d'experimentació i avantguarda.




El dia 5 de juny es celebra el Dia Mundial del Medi Ambient, una iniciativa de les Nacions Unides per conscienciar sobre qüestions mediambientals i promoure conductes més sostenibles.

El Palau Robert s'afegeix a aquesta celebració amb una exposició als jardins i tallers pedagògics gratuïts per a públic familiar i infants. En aquestes activitats, a banda d'abordar temes com les alteracions climàtiques, es donen consells sobre petites accions quotidianes que poden contribuir a la millora de la salut del planeta.



La XV edició de la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona és un clar exponent de la varietat de propostes que caracteritza el cinema realitzat per dones. Aquesta diversitat temàtica i estètica posa de manifest que la identitat de les obres consisteix en la pluralitat i heterogeneïtat de les seves propostes crítiques envers els paràmetres de la mirada imposada pel patriarcat.
Tractar de definir quines són les peculiaritats del treball creatiu de les dones no té sentit si s’aborda des de la noció d’una identitat genèrica universal capaç d’imprimir en l’obra els seus trets diferenciadors. Però sí que en té quan es defineix des de la seva consistència crítica i com a visió alternativa a la reglamentada.
Les obres programades responen a una mateixa actitud crítica envers la realitat normalment referenciada i al sistema de representació que la justifica. Les noves visions que ens aporten incideixen no solament en la nostra percepció i comprensió del món, sinó també en la distribució de les veus i dels sabers que les autoritzen.











Retrospectiva de Sanja Ivekovic, a la Fundació Tàpies

La Fundació Tapies presenta per primera vegada a Espanya una retrospectiva de Sanja Ivekovic, que va néixer a Zagreb l'any 1949 i que està considerada una de les artistes més importants de l'antiga Iugoslàvia. L'exposició, titulada "Alerta general", permet apropar-se al treball realitzat per l'artista durant els últims trenta anys.

Fotomuntatge, vídeo, instal·lacions, intervencions en espais públics i muntatges són algunes de les propostes que ha anat desenvolupant aquesta artista al llarg de la seva carrera per desenvolupar obres crítiques i innovadores en el contingut i el format.










Apple llançarà el pròxim 29 de juny el iPhone, telèfon mòbil que inclou un reproductor de música, segons els anuncis publicitaris penjats en el seu lloc web. Diumenge a la nit es van emetre a Estats Units diversos espots publicitaris on s'anunciava el llançament del iPhone el pròxim 29 de juny en exclusiva per a AT&T. La notícia va ser confirmada per un portaveu de la pròpia companyia, Tom Neumayr.


l capità Jack Sparrow va ser el gran guanyador en els premis de cinema MTV, ja que la cinta 'Pirates del Carib: El Cofre de l'Home Mort', va ser premiada com la millor pel·lícula i el seu protagonista, Johnny Depp, va obtenir el premi a la millor actuació. Altres guanyadors durant la lliura de premis en l'Amfiteatre Gibson d 'Universal City, a Califòrnia, van ser l'actor Mike Meyers, qui va guanyar el Premi MTV Generation i l'humorista Sacha Baron Cohen, qui va rebre dos guardons.




Més de 2.000 persones, entre homes i dones, han participat despullades en una sèrie de quatre fotografies de grup a la ciutat, durant les primeres hores del demà, com a part del nou projecte del fotògraf nord-americà Spencer Tunick. La primera composició, que ha comptat amb el major nombre de participants, s'ha dut a terme en un immoble de qüestionable valor històric, un estacionament de diversos nivells, als quals s'ascendeix per una pendent en espiral, i que s'ubica en la perifèria de la ciutat.





Google ha llançat una nova tecnologia que permet als internautes utilitzar els seus programes gratuïts, fins ara només accessibles en línia --com el correu electrònic o l'agenda interactiva-- sense estar connectats a internet, ha informat la companyia.Aquesta eina, batejada Google Gears i presentada a una reunió de programadors de Google a Sydney (Austràlia), és una amenaça a l'imperi del gegant Microsoft, que es dedica a la venda de software instal·lat en ordinadors personals.






















PhotoEspaña
Madrid acull més de 60 exposicions del Festival Internacional de les Arts Visuals fins al 22 de juliol

Val una imatge més que mil paraules? L'eterna pregunta té resposta -¿o no?- a Madrid, convertida un any més –i ja van deu- a la capital mundial de la fotografia. Fins al 22 de juliol, el gran Festival Internacional de les Arts Visuals celebra una nova edició amb un plantejament plural, més obert que mai. Objectiu: descobrir cap a on miren els autors que són referent del panorama actual.

Man Ray i Zhang Huan en la Fundació Telefónica (Fuencarral, 3. Tel. 91 522 66 45), Bruce Davidson en la Fundació Astroc (Passeig de la Castellana 56. Tel. 902 22 44 88), Sylvia Plachy en el Cercle de Belles Arts (Alcalá, 42. Tel. 91 360 54 00), Sebastiao Salgado a la sala BBVA (Recoletos, 10. Tel. 91 374 69 65). I així més de 60 exposicions que mostren el treball d'artistes procedents de 31 països, distribuïdes totes pels principals museus, galeries d'art i centres culturals de Madrid.

PhotoEspaña celebra el seu desè aniversari sense estar-se de res, amb una meta ben definida: “augmentar en quantitat i qualitat el seu prestigi internacional, sense temes vertebradors, amb els creadors com únics protagonistes”. Seguint aquest principi bàsic, el Museu Reina Sofía (Santa Isabel, 52. Tel. 91 774 10 00) es recrea per a delectació de tots amb una mostra que exhibeix el treball d'històrics de la talla de Cartier-Bresson, Andy Warhol o Dora Maar.



Fotògrafs i aficionats
Històrics però d'un altre tipus són els artistes que signen les imatges de l'exposició Fotògrafs insospitats, en la Fundació Canal (Mateo Inurria, 2. Tel. 91 545 15 06), amb instantànies realitzades per 25 personatges professionals en altres lides, com Pedro Almodóvar, Richard Gere, Lou Reed o Patti Smith, més acostumats a estar davant que darrere dels objectius de les cambres.

Una proposta sorprenent i divertida, com ho seran també les activitats que es portin a terme el 8 de juny, a l'aire lliure, en ple barri de Les Lletres, amb motiu de la celebració, per primera vegada, de la Nit de la Fotografia, en la que col·laboren més de 100 comerços de la zona. Haurà projeccions, exposicions, concerts i actuacions en carrers i places.



















La quantitat d'immigrants a Espanya cada dia puja més i més, sobretot els d'origen hispanoamericà, que ja sigui pels acords diplomàtics o per la facilitat de l'idioma i la semblança de cultures. Això està a peu de carrer i Digital+ ha pres compte d'això, per la qual cosa avui ha presentat un paquet orientat a aquests immigrants anomenat Canal+ Llatí.El paquet inclourà una sèrie de canals i continguts de l'altre costat del bassal perquè els immigrants puguin sentir-se “com a casa”. Els canals generalistes (especials del paquet) que tindrà seran ECUAVISA, Cargol TV, TV Rècord i Cubavisión i també les principals ràdios llatines d'Argentina, Colòmbia, Bolívia i Perú, així com els canals generals i 40 Llatí i TNT. Per descomptat, tot això es complementarà amb continguts especials com la Copa Amèrica de Vela o la Lliga Argentina o Equatoriana El paquet valdrà 19.95€ al mes i es pot contractar a partir d'aquest mes mateix.

A tres anys del seu llançament, ja no cal rebre una invitació per obrir un compte gratuïta de correu electrònic en Gmail.Diari Tu: El servei de correu electrònic de Google, Gmail, ara està disponible per a tots els interessats, encara que continua en etapa beta. En els seus començaments, les invitacions per inscriure's en Gmail eren altament cotitzades.

En 2001, quan Google va anunciar que Gmail oferia 1 GB d'espai per a emmagatzematge, molts van creure que es tractava d'una broma. En aquests moments, l'espai disponible per a cada compte és de 2,8 GB i augmenta per cada segon que passa.Després del llançament de Gmail, el sistema d'invitacions va motivar diverses iniciatives d'intercanvi. Alguns usuaris fins i tot van començar a vendre-les en eBay. Ara, cada usuari tenen la possibilitat d'enviar 50 invitacions.


CNN+ ha renovat el seu grafisme.Logo, cortinetes,mapes,continuïtat...el que abans era un exemple de claredat,qualitat,imaginació i avantguarda s'ha convertit en un retrocés creatiu. El nou logo recorda les antigues imatges gràfiques dels '70, els nous mapes són increiblemente cutres i el seu grafisme és antiquat.Un només exemple. la informació meteorològica. Abans imatges en 3D plenes de color, moviments dinàmics i estètica avantguardista (fins i tot la CNN International ho ha copiat en la seva nova grafia), no obstant això la germana espanyola ha retrocedit anys.

Em resulta increïble com a vegades els responsables d'importants estadis tenen tan gust dolent i els creatius tan poca creativitat.Una llei lògica i sagrada, sinó se t'ocorre res, déjalo com està o còpia com existeix de millor.En aquest cas és patètic com un mitjà d'un grup tan creatiu com PRISA ha caigut en el cutrismo.Sintonitzar la CNN international i comparar amb la seva homònima espanyola.Lamentable.


La catorzena edició de Sónar se celebrarà aquest any els dies 14, 15 i 16 de juny.
El festival torna al recinte de Fira Gran Via (M2) en la seva nit inaugural de dijous.

Beastie Boys (aquest any un poc com cap de cartell), la millor banda de rapers blancs de tots els temps (això ho diuen ells) oferirà dos concerts ben diferents: un instrumental, i un altre amb tots els seus clàssics a la sessió de divendres de Sónar de Nit.

La proposta programada per a L'Auditori serà de caràcter doble. Dos concerts que combinen piano i experimentació electrònica.

Els clàssics de Sónar de Nit seran Jeff Mills, Dave Clarke, Estafa Maas i Miss Kittin (que pesadets tots els anys el mateix).

Estils com el hip hop, l'electrònica de cort més pop, el rock experimental i extrem satisfaran als seus seguidors amb noms com Mala Rodríguez (a la qual jo personalment tinc moltes ganes de veure amb el seu nou treball Malabarismes).

Sónar 2007 fa una posada al dia de la situació actual de l'escena local de Barcelona (destacar a Facto Delafé i les Flors Blaves i Dorian).

Màgia, ciència i immersions sensorials en les propostes expositives de Sónar 2007. SonarMática, Sonarama invita el visitant del Centri d'Art SantaMònica a una proposta diferent, l'experiència d'una immersió en les possibilitats espacials del so com estímul sensorial. Dins de la secció de SonarExtra, una exposició en CosmoCaixa Barcelona completa l'oferta expositiva amb “Física i Música. Vibracions per l'ànima” (aquesta expo no ve a conte però com la Caixa posa peles).

Sónar de Dia compte un any més amb els seus escenaris habituals, SonarVillage, SonarComplex, SónarDome i l'escenari Hall; així com amb les seves altres clàssiques àrees expositives i de divulgació, SónarCinema, Conferències i Debats, Sónarama, SonarMática i SonarExtra.



Imatge 2007

Smiley, la icona per excel·lència de la música acid a finals dels vuitanta, es cola ara en la Història de la Cirurgia, com el graciós que es fica després del corresponsal d'un telediari per saludar. Smiley torna però ho fa de manera absurda, en un context que no li és propi (als quals coneguin Ghost in the shell els sonés això). La imatge de Sonar 2007 sembla assenyalar el sense sentit de tota volta, sigui al passat o al futur, deixant així en la mirada de l'espectador més preguntes que respostes.



Jean Nouvel, en col·laboració amb l'estudi barceloní J.Ribas González & J.Ribas Folguera Arquitectes Associats, ha elaborat el primer d'una sèrie de projectes que transformaran diverses zones industrials de L'Hospitalet en àrees residencials. Aquesta proposta, que s'emmarca dins del Pla de Millora Urbana (PMU) conegut com a Rambla del Mig I, actuarà a la zona delimitada per les avingudes del Carrilet i Pau Casals, el carrer Cobalt i la Rambla de la Marina.

Al llarg d'aquest any s'enderrocaran les instal·lacions de l'empresa de sabons Grup Marca que ocupen aquest terreny. En el seu lloc, s'iniciaran les obres de construcció de quatre edificis amb diferents volums i amb una altura màxima de set plantes. El seu disseny contempla un tractament de façana continu i harmónico que busca una interacció amb la fesomia de la ciutat, els edificis adjacents i les zones verdes. Un total de sis-centes vint-i-dos habitatges –el trenta per cent d'aquestes seran protegides- s'agruparan al voltant d'una plaça de dotze mil metres quadrats.

Aquesta plaça estarà travessada per una nova carrer de vianants que unirà la Rambla de la Marina amb l'Avinguda Pau Casals, el que permetrà que la zona verda –ubicada gairebé en la seva totalitat a l'espai central- sigui accessible per a tots els ciutadans. Els baixos dels edificis comptaran amb quatre mil metres quadrats destinats a usos comercials i es destinaran dos mil metres quadrats més per a equipaments. Laietana Immobiliària, principal promotor de l'operació, construirà tres-centes cinquanta -set d'aquests habitatges i estima que el projecte estarà acabat a mitjans de 2009.

Canal dirigit al públic infantil i juvenil, és la marca de referència indiscutible entre els nens i els joves catalans. Creat l'abril del 2001, gira al voltant de dos pilars: el Club Súper3, gran contenidor de programes infantils, i la franja 3xl.net, que agrupa als programes dirigits al públic juvenil. Sense embargament el seu nou logo en pla retro comparat amb l'anterior ple de color i amb un grafisme suau i dinàmic sembla pobre.Poc identificatiu amb un canal juvenil.

ELPAIS.com, la pàgina web del PAÍS, ha guanyat el EPpy Award, el premi més important del món de periodisme digital, en el seu apartat de mitjans de parla espanyola. La versió digital d'EP3, el suplement dels divendres del PAÍS, es va alçar amb el premi absolut com web d'entreteniment. En aquest cas, EP3 va guanyar a tots els competidors en qualsevol llengua.Els guardons que ha obtingut el lloc web del PAÍS són els més prestigiosos del món digital. Els concedeixen des de fa 12 anys les revistes especialitzades Editor&Publisher i MediaWeek. ELPAIS.com és el mig digital europeu més premiat en aquests guardons.

Els premis EPpy van ser fallados i lliurats a Miami, en un acte que va presidir la consellera delegada de The Washington Post, Caroline Little, que va al·ludir en el seu discurs a la importància creixent que els mitjans tradicionals estan donant als seus llocs web. "El periodisme", va dir, "està ara més pendent que mai del desenvolupament de les seves versions digitals, perquè aquestes incorporen un multimèdia que revoluciona cada dia més la professió".
EL PAIS.com, la BBC i TV3 de Catalunya -premi a la millor web d'una televisió local- van ser els únics mitjans estrangers que van obtenir guardons en aquest certamen internacional. ELPAIS.com també va resultar finalista en la categoria de millor disseny de web, guardó que va obtenir l'any passat pel seu resum especial de l'any 2005.

El premi a EP3 té una especial transcendència; va guanyar en el concurs general, on va competir amb webs de tot el món; ho aconsegueix dos anys després d'haver-se iniciat EP3 en format digital, i ho va obtenir en una final que ho va enfrontar als competidors Explori LI, de Nova York, i Vita.mn, de Minneapolis.



a versió digital d'EP3 té entre 400.000 i mig milió de visitants al mes. L'EP3 en paper va néixer el juny de 2005, i com el seu antecessor, Temptacions, va sorgir de la necessitat de proporcionar una manera d'expressió i d'informació als joves interessats en les seves pròpies formes d'oci. Entreteniment i cultura. En la seva versió digital, EP3 ha canviat la manera de comptar històries i ha introduït novetats sorprenents que, segons s'ha dit ara en el concurs de EPpy celebrat a Miami, marquen la pauta del que altres webs similars faran dins de dos anys.



La pàgina digital del PAÍS va ser finalista en la categoria de millor disseny de web informatiu. Aquí competia amb dos dels principals mitjans informatius d'Internet, NYTimes.com i wahingtonpost.com, a més de la revista digital Slate.com.

ELPAÍS.com, que té una mitjana diària de 800.000 visites, de les quals el 25% provenen de l'estranger, és l'únic mig espanyol que ha obtingut algun EPpy i el mig europeu més guardonat al llarg de la història d'aquests guardons.FONT EL PAIS.com












AGENDA BCN















Espai per conèixer alguns dels principals esdeveniments que s'acosten en el món del disseny a tots els seus camps.(simplement debeis punxar sobre ells per obtenir tota la informació).Aquí s'inclouen premis, projectes, competicions i bases de concursos per a dissenyadors, arquitectes, grafistes i creatius en general.



DFA Award 2007 : Design for Asia Award

07 Housing Competition

The 25th Space Prize for International Students of Architectural Design

Samsung Young Design Award









Espai dedicat a les animacions, animacions en 3D, videoclips, espots que per la seva estètica mereixin ser tractats com autèntiques peces d'art.Així com a espai fonamental per als tràilers de pel·lícules de clàssics i nous films fins i tot no estrenats. Alguns tràilers tenen la característica de poder ser visionats en HD (alta definició).També existeix la possibilitat de visitar la web del film en particular.El reproductor de vídeo digital utilitzat normalment és el Quicktime.







TRÀILERS DE FILMS



VIDEO1 Civic Duty

VIDEO2 Oceans13



SPOTS PUBLICITARIS

VIDEO3 MTN: Clap by Velocity Films

VIDEO4 Wrigley’s Extra: Tab




VIDEOCLIPS



VIDEO5 Justice - D.A.N.C.E, electro french house

VIDEO6 Red Hot Chili Peppers - Hump de Bump



ANIMACIONS



VIDEO6 Marco and his Ball by Emanuele Pavarotti

VIDEO7 Fantasia by Stardust Studios














Estamos Hablando de Packaging
Aquest volum invita als lectors a un recorregut mundial que exposa els últims i més interessants dissenys de packaging de tots els sectors.
Editorial Index Book
Aquesta obra, "Estem parlant de Packaging", és la quarta de la col·lecció Sihablamosdediseño. De la mateixa manera que els tres llibres que ho precedeixen-Estem parlant de Disseny Editorial, Estem parlant d'Identitat i Estem parlant de Promoció.
El llibre es divideix en tres seccions: Visual, Tacte i Idea, i en ell es mostren dissenys qeu van des de borses comercials fins a múscia, passant per productes d'alimentació, mistos, llibres o joguines.

En Visual podem veure impresioantes packagings de CD dels equips de disseny de Zion Graphics i Senar-Format. Els de Zion Graphics no només utilitzen colors vius i una audaç tipografia, sinó que han arribat a abandonar el paper com suport imprès a favor del plàstic.

Els de Senar-Format, d'altra banda, fan ús d'una imatgeria fotogràfica (un Adán del Jardín de l'Edèn, robòtic i de plàstic) per provocar al públic. Aparate del disseny de CD, tenim també a l'equip japonès Groovision, responsable de tdoo el grafiscom per a 100% Xocolata Cafè al Japó. El seu treball inclou el disseny de tasses de paper, borses, gerres, cartes i embolcalls de xocolates.
Temàtica: Packaging i Disseny Industrial
Per: Victionary
Editorial: Index Book
Any: 2007

Pàgines: 224 pàgines
Format: 20,8 x 25,8 cm
Característiques: flexibook
Idiomes: Castellà
Disponibilitat: 2007-04-17
ISBN: 978-84-96309-82-1




Cultura e Identidad. El Arte de las Marcas
Un estudi en profunditat dels millors treballs de disseny per a clients de l'àmbit cultural, com galeries, museus, teatres i auditoris.
Editorial Blume
Es presenten trenta projectes internacionals que expressen clarament com un bon disseny pot ajudar a millorar la imatge d'una institució cultural. L'enfocament principal es basa en identitats noves i les seves aplicacions, així com en petites solucions de disseny com ara guies per a les galeries, programes promocionals (que inluyen des de cartells fins a campanyes de publicitat), catàlegs d 'exposició, programes de teatre, màrqueting per a les marques, sites per a webs, sistemes de senyalització i disseny d'exposició temporal. Una enorme font d'idees i informació per a dissenyadors que treballin amb clientela de l'entorn de la cultura, així com una lectura bàsica per a qualsevol persona que treballi en l'àmbit de les arts i de les marques.

176 pàg. 24 x 28 cm.
ISBN: 978-84-9801-090
CULTURA I IDENTITAT
A. HYLAND / E. KING












Distinctive Messengers : The Third Annual Visual Arts Exhibition

The House of Campari returns to Los Angeles to support the flourishing visual arts community with an art exhibition, performance art, musical performances and events that highlight the city's hottest emerging talent.

Located in West Hollywood this year, the House of Campari will again serve as a snapshot of Los Angeles' current emerging visual arts scene, showcasing a range of up-and-coming artists who have recently exhibited with the city's most visionary and respected galleries.

With another exciting and diverse line up of events, House of Campari will be a distinctive addition to the Los Angeles arts scene from May 19th through June 10th.

The title exhibition, "Distinctive Messengers," will feature work from a range of bold, emerging visual artists who, as in years previous, will have had their first solo show in Los Angeles in the past season or will have one in the upcoming season.



Sculpture Transformed : the Work of Marjorie Schick

Sculpture Transformed: The Work of Marjorie Schick is on view June 29 through September 9, 2007 at the San Francisco Museum of Craft+Design, 550 Sutter Street in San Francisco.

For decades, Marjorie Schick has been a pioneering force in the craft field.

Her vibrant, energetic pieces break through traditional barriers of form, texture, and color while sparking the human imagination.

Schick is best known for her brilliantly colored wearable art constructions using non-traditional materials.

Often inspired by ornamentation and costumes from other cultures, Schick has explained her work as "a sculptural statement that is complete when off the human body, yet is constructed and exists because of the human body."

Sculpture Transformed incorporates 67 objects that exemplify 40 years of Schick's experimentation with form, texture, and color.

Her "body sculptures" are most often large-scale head ornaments, massive ceremonial collars, cloaks, and back sculptures that seem to soar from the wearer.

The exhibition highlights these acclaimed "body sculptures," while taking the viewer on a voyage through the visual evolution of Schick's style.


HouseSwarming

Commissioned for the Art Center presentation of "Open House," this site-specific installation operates both as a complex light pattern that greets visitors and as an environment-sensing device.

During the day, the "swarm" of green ambiguous forms, both biomorphic and geometric, accentuates the South Campus's main entry.

At twilight, the swarm comes to life, telling visitors and passersby about the current air quality around the building.

Electronic sensors perceive air contaminants - such as tobacco, benzene, arecarbon monoxide, even perfume - and separately inform the outside and inside swarms, which sets off signals.

These signals are interpreted as changes to the natural rhythm that the network has established based on the number and distribution of nodes connected to the cable net.

Flashing cells on the exterior façade indicate air quality inside the building.

Conversely, pulsating effects in the interior entry inform visitors about the outside air quality.

The flashing lights become indicators of the environment like dramatic clouds at sunset that forewarnings of storms at night.

HouseSwarming is an example of how architects and designers are using technology that mimics biological systems.
















BEGÓ!MADRID2 versió en castellà
HOLLYWOOD FASHION WEEK bloc de moda en castellà
El meu e-mail