26.7.07




















Renovació i expansió del concepte museístic a Espanya




Fa temps ja que el model tradicional de museu ha estat ampliat. Les necessitats d'una societat àvida d'informació, cultura i diversió, com principals raons socials, han obligat a replantejar aquest concepte i d'això han sorgit diverses propostes en funció a les necessitats pròpies de les comunitats i als interessos institucionals, econòmics i polítics; ja que a nivell artístic, els creadors també posseeixen noves necessitats que s'ajustin a la realitat de la producció que demanda l'actualitat.






El interès, cada cop més gran, a explorar i conèixer els mecanismes que operen al voltant a la creació i la relació entre disciplines ha ajudat a adaptar el perfil dels espais expositius a aquestes noves necessitats, convertint-se els esmentats espais en catalitzadors de propostes, ja sigui pel seu suport econòmic o d'infraestructura, així com per constituir-se en ponts per acostar i/o establir una dinàmica més pròxima entre públic i artista; sent un dels millors exemples europeus d'això el ZKM. Zentrum für Kunst und Medientechnologie de Karlsruhe, el qual des de 1999 ve desenvolupant tot lo abans assenyalat a través del seu Museum für Neur Kunst i el Medienmuseum. En el marc de tals idees, han sorgit recentment a Espanya algunes institucions que estan a mig camí dels dos models esmentats, com el: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. CCCB, l'Espai d'Art Contemporani de Castelló. EACC o La Casa Encesa de Madrid. No obstant això, els cinc centres que a continuació presentem són un esforç definitiu per adaptar-se als nous requeriments del món artístic i creatiu.






www.artium.org
www.cccb.org
www.mataderomadrid.com
www.lacasaencendida.com
www.eacc.es
www.laboralcentrodearte.org
























Els grans noms del jazz desfilen per Sant Sebastià







La tercera jornada del Festival de Jazz de Sant Sebastià va tenir com grans protagonistes als grans noms que comencen a passar per aquesta 42 edició: Chick Corea i Gary Burton, a més de les veus de Stacy Kent i Brian Ferry.

El cèlebre acordionista francès Richard Galliano també ha figurat en l'interessantíssim cartell d'aquesta tarda-nit, que per primera vegada l'auditori del Kursaal, el teatre Victòria Eugenia i la plaça de la Trinitat coincidien al servei del Jazzaldia.







L'últim escenari, la emblemàtic recinte de la Part Vella donostiarra, va reunir al primer dels duos programats aquest any, el format pel nord-americà Chick Corea i el seu compatriota Gary Burton, un vibrafonista aclamat pels seguidors del jazz en el qual el pianista de Masachussets ha trobat a un ànima bessona per a aquest tipus de col·laboracions.

Més de tres dècades de saviesa han anat atresorant aquests dos músics des que en 1972 gravessin 'Crystal Silence', el seu primer disc junts, del qual ara celebren el 35 aniversari amb una gira per Europa en la que els dos mestres mantenen la frescor de les seves antigues incursions en comú.

No van decebre, es van lliurar a fons en la Trinitat, on la seva erudició musical i la seva extraordinària compenetració se'n va anar desgranant amb cada nota, com les de 'Waltz for Debbie', de Bill Evans, o les de la mateixa 'Crystal Silence'.

Burton, inconfusible al vibràfon amb els seus quatre maces, va completar amb Chick Corea un puzle del qual tots dos disposaven de les mateixes peces, un igual a igual d'empatia i molt bon fer, amb interpretacions notables de vells i no tan vells temes, com el 'Alegria' de tints flamencs, que Corea, avui sense bigoti, ha escrit per a aquest retrobament.

Va haver dos bisos, i amb convidat, el percussionista brasiler Rubem Dantas, que va tocar el calaix i amb qui van iniciar una improvisació que va acabar derivant en el 'Carib', de Michel Camilo.

Grans veus
La tarda la va obrir la jove Stacy Kent, que se'n va anar creixent a l'escenari del recuperat Victòria Eugenia, després d'un començament en el qual la seva veu va quedar tapada per moments pel seu quartet acompanyant -el seu marit entre ells-, encara que a poc a poc va cobrar seguretat, sense abandonar aquest matís de subtilesa i fragilitat amb el qual envolta el seu repertori d'exquisit gust.

Vells standars o clàssics com 'My heart belongs to daddy', de Cole Porter -impossible no pensar en Marilyn Monroe-, van ser part del seu programa, que va incloure temes de Carole King i Serge Gainsbourg i que va concloure amb una bonica, bellíssima cançó francesa, probablement el millor de la vetllada més recollida del dia.





www.jazzaldia.com
















BMW Mille Miglia coupe










El BMW Concept Mille Miglia 2006, un prototip que commemora a l'històric 328 Mille Miglia Touring que va guanyar la prova en 1940. Es basa en el Z4, amb les seves mateixes suspensions i unes dimensions semblants: 23 centímetres més llarg i 4 centímetres més baix.

Està completament desenvolupat en alumini i fibra de carboni, per la qual cosa pesa menys que el Z4. Els grups òptics respecten el format circular però incorporen LED. Usa llantes de 20 polzades amb pneumàtics 245/40. El motor és el del Z4 M Cupè: 3.2 litres de 6 cilindres en línia i 343 CV.








A l'interior, es manté l'esperit del 328 Mille Miglia Touring. Per aquest motiu es presenta rústic, i només disposa de l'instrumental indispensable, amb un volant sense funcions. Les tapisseries són marrons.

Les Mille Miglia que es corren actualment celebren les que van tenir lloc entre 1927 i 1957, i només poden participar els models que ja ho van fer en el passat. En 1940 el BMW 328 va batre el rècord de velocitat al alcanzar els 166.7 km/h.





www.bmw.de























The Audi Design Foundation












The Audi Design Foundation is an independent charity established in 1997 by Audi UK.

Its aim is to encourage and empower designers by supporting and promoting designs that create a positive change in people's lives.

The Foundation offers a wide range of opportunities to enable designers to progress innovative design and since its inception has awarded over £650,000 in grants.

In addition to providing grants, the Foundation has been responsible for several major awards programmes.

The prestigious "Audi Young Designer of the Year Award" gave students aged between 16-20 years the chance to showcase their talents and launch their careers in the design industry.

A second national programme, the "Audi Innovation Awards" focused on the work of design students aged between 11-14 years and was made up of a series of curriculum-based design challenges.





www.audidesignfoundation.org





















BCN agenda
www.barcelonafestival.com/grec07








accés Begó!Madrid2 versió en castellà