1.8.07






































Amb l'acabament de les obres d'ampliació de l'edifici Villanueva en l'àrea entorn del claustre dels Jeronimos, el Ministeri de Cultura converteix en realitat la reforma més significativa de les que s'han realitzat al Museu del Prado en els seus gairebé dos-cents anys d'existència. És la primera ampliació construïda en espais adjacents a la seu històrica del museu.




El nou edifici creat entorn del claustre dels Jerónimos, unit de forma enginyosa i sota rasant amb l'edifici històric de Villanueva, incrementa la superfície del museu en més d'un 50%. L'ampliació suposa un augment de 15.715 m2 útils, respecte als 28.600 m2 amb els quals comptava l'edifici original.El nou Museu del Prado compta amb quatre espaioses sales específicament concebudes per a exposicions temporals; amb un Claustre integrat com a espai singular utilitzable com sala d'exhibició d'escultura; amb un nou Auditori amb capacitat per a més de 400 persones; amb un gran Hall d'acollida; amb majors i més ben equipats dipòsits per a obres d'art; amb espais idonis per a restauració d'obres i estudis tècnics; amb una nova botiga-llibreria i una nova cafeteria-restaurant....





A l'edifici de Jerónimos s'ha incorporat una monumental escultura de bronze, obra de l'escultora Cristina Iglesias, que obre el pas al nou Prado enriquint substancialment el conjunt en un sorprenent diàleg entre obra plàstica i arquitectura.



























Modachrome explora la relació històrica i social entre la moda i el color des del segle XVIII fins als nostres dies, a través de cinc àrees temàtiques que agrupen tots els vestits exposats entorn d'un sol concepte: El Color. S'inclouen exemples de la moda dels segles XVIII i XIX, noms propis del segle XX com Mariano Fortuny, Madeleine Vionnet, Chanel, Dior, Balenciaga, Rei Kawakubo, Yohji Yamamoto o Junya Watanabe i les últimes i provocatives creacions del segle XXI, corresponents a dissenyadors com John Galliano, Donatella Versace, Pucci, Miyake o Dolce&Gabbana.


Data: Dj. 10-05-2007 al Dg. 23-09-2007




































Llançat als Estats Units amb un gran enrenou mediàtic a finals de juny, les vendes del iPhone van assolir les 270 mil unitats en els seus dos primers dies al mercat, per sobre de les previsions dels analistes


El telèfon mòbil iPhone, l'últim producte estavella del grup informàtic Apple, arribarà a Europa en l'últim trimestre del 2007, va confirmar la companyia.


El president financer d'Apple, Peter Oppenheimer, va dir dins dels actes de la presentació de resultats trimestrals d'Apple que el iPhone començarà a vendre's a Europa en els últims tres mesos d'aquest any.

Oppenheimer va afegir que la firma revelarà abans de finals de setembre amb quins operadors europeus té previst treballar.







Als Estats Units el iPhone s'ofereix en exclusiva amb un contracte de dos anys amb l'operador de telefonia AT&T.

Llançat als Estats Units amb un gran enrenou mediàtic a finals de juny, les vendes del iPhone van assolir les 270 mil unitats en els seus dos primers dies al mercat, per sobre de les previsions dels analistes.

Apple va assenyalar que espera vendre més d'un milió d'unitats abans que finalitzi l'any, amb la qual cosa l'empresa batria la marca del seu altre producte líder de vendes, el iPod, que va tardar set trimestres a assolir el milió d'unitats venudes.























Congrés Internacional de Disseny i exposició

La segona edició es desenvolupa sota el títol 'Psicotipográfico', la tipografia com a nexe d'unió i estimulant de la creativitat. El congrés va dirigit a dissenyadors i desenvolupadors web, fotògrafs, experts en usabilitat, directors de màrqueting, redactors, estudiants d'art... Durant dos dies Madrid acollirà experts nacionals i internacionals en Flash, Motion Graphics, Usabilitat, Publicitat Interactiva, Art Digital, Desenvolupament per a Mòbils...






Completa el congrés l'exposició 'L'Art PSICOTIPOGRÁFICO en el MADinSPAIN' amb les obres realitzades especificament per a l'ocasió de cinc artistes digitals: dWeWorkForThem, Innocu, Alex Trochut, Parra i DesignPeople.

Dies 21 i 22 de setembre. Abonament: 47 € + IVA.






agendaDesign
agendaArt









BCN agenda
www.barcelonafestival.com/grec07








accés Begó!Madrid2 versió en castellà