13.5.07















La publicitat no només serveix per vendre productes, idees o simplement formes de vivir.La publicitat és la infanteria del capitalisme no obstant això a vegades gràcies a la imaginació dels creatius la publicitat pot arribar a convertir-se en excel·lents vies per exposar idees polítiques, protestes, exigències solciales o simplement implementar la resposta social en la icona publicitari.Grans companyies com Starbucks,Burger King,Microsoft i McDonald's encapçalen la modificació i redissenyo dels seus imatges corporatives per part de grups antiglobalització i pacifistes o simplement antisistema.No obstant això vull mostrar-vos aquest pseudoanuncio anti Bush utilitzant l'estètica de Benetton.Crec que el missatge és ben clar.No?



















Aquesta és la nova imatge de Madrid.Per ser exactes és ¡Madrid!.D'aquest forma l'ajuntament de Madrid ha creat un brand per definir la imatge estètica de la ciutat.Un disseny atractiu, senzill,colorista (ja que existeixen diferents variants en diferents colors). Un grafisme correcte i un missatge inconfusible.Aquest logo es pot veure en les firmes de tots els fullets turístics, banderoles i activitats que realitza l'ajuntament de Madrid.Certament em sembla un disseny seductor i consegüentment transmet modernitat, optimisme i dinamisme. Així Madrid per fi té una identitat gràfica de la mateixa manera que altres grans capitals europees.




Des de la seva creació fa 6 anys iTunes encapçala la venda de cançons,vídeos,programes de tv i jocs através d'internet.2 bilions de descàrregues fan de iTunes un autèntic negoci per a Apple Computer.Un dels seus atractius és el disseny del portal.Grafisme clar, iconografia lògica , senzilla i colors agradables que no trenquen la proporcionalitat visual fan que la navegació per iTunes sigui fàcil. De nou Apple demostra el seu bon fer al camp del disseny.




Com seria la nova bandera de la Unió Europea?Simple, Rem Koolhaas, polèmic i visionari arquitecte holandès ha vingut redibuixant el panorama de l'arquitectura mundial des de fa un parell de dècades, sense deixar a ningú indiferent. Edificis, llibres, logos, cases, revistes i fins a projectes de ciutats figuren entre les seves creacions, però sens dubte el que destaca és l'avantguardista i clarament convincent fonamentació que hi ha darrere de cada obra que és capaç de convèncer clients, alcaldes, governs, lectors i en general, a qui se li encreuament per davant.Quan en 2001, el president de la Unió Europea, Romano Prodi ho va invitar a pensar una proposta per a una nova capital continental, Koolhaas va respondre amb una nova proposta de bandera comunitària, en comptes de la ja clàssica bandera blava amb 12 estrelles grogues, va proposar una bandera multicolor, que unifiqués tots els colors de les banderes dels països membres en una sola, a manera d'un codi de barra que se li puguin anar agregant nous colors a mida s'integrin nous països. Malgrat tota l'oposició que va generar la iniciativa, a partir de 2006 la presidència de la Unió Europea ja va adoptar la nova bandera de manera oficial.



La revista ELLE ja edita la seva versió arabe.Un disseny generalista molt comú a les seves altres edicions occidentals.Poc innovador però aquest és el primer pas per a la seva possible expansió per una zona desafortunadament tan conflictiva.Així ELLE aposta per la globalitat.Un altre cas peculiar de ELLE es troba a Canadà.Allà ELLE publica dues edicions, una ELLE Canadà (en anglès) i una altra edició ELLE Quebec (en francès) Us imaginais la possibilitat d'un ELLE Espanya i un ELLE Catalunya?, no estaria malament.




Es llama Ana i és un llevataps.El seu creador Alessi.No és un llevataps cualquieracualquieraS'un ser somrient, divertit, sensual i que alegra la nostra cuina,les nostres ampolles de vi i la nostra retina.Mai obrir una ampolla s'ha convertit en un exercici d'imaginació, diversió i perquè no...en alguna cosa fashion.
















Espai per conèixer alguns dels principals esdeveniments que s'acosten en el món del disseny a tots els seus camps.(simplement debeis punxar sobre ells per obtenir tota la informació).Aquí s'inclouen premis, projectes, competicions i bases de concursos per a dissenyadors, arquitectes, grafistes i creatius en general.



2nd Lisbon Ideas Challenge International Design Competition

Incheon International Design Fair 2007

Fashion Designer Competition : Silhouette 07

Samsung Young Design Award
















Espai dedicat a les animacions, animacions en 3D, videoclips, espots que per la seva estètica mereixin ser tractats com autèntiques peces d'art.Així com a espai fonamental per als tràilers de pel·lícules de clàssics i nous films fins i tot no estrenats. Alguns tràilers tenen la característica de poder ser visionats en HD (alta definició).També existeix la possibilitat de visitar la web del film en particular.El reproductor de vídeo digital utilitzat normalment és el Quicktime.






VIDEO1 Spot publicitari de la companyia noruega de telefonia OneCall
VIDEO2 Tràiler del film Rush Hour 3

















Web Design: Studios 2
Wiedemann, Julius (ED)
Flexicover, 14 x 19.5 cm (5.5 x 7.7 in.), 192 pages
Icon























BEGÓ!MADRID2 versió en castellà





HOLLYWOOD FASHION WEEK bloc de moda






2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Robert! M'agrada molt el teu bloc.

Carla
Principat d'Andorra

Anònim ha dit...

Gràcies per la teva visita, i sobre tot per el post que m´has deixat, tot un plaer rebre la teva vista. A mí si que m'ha encantat el teu blog, es fresc, interesant, molt atractiu a la vista, en fí, que m'agrada molt, segurament vindrè sovint, i això de que tingui dues versions català i castellà m'ha sorprés gratament, així que el més possible es que em passegi pels dos.
Enhorabona pel teu blog, es fantàstic.