9.5.07

















Philippe Starck és francès,és un prestigiós dissenyador nascut a Paris, probablement el millor dissenyador actual i amb un estil molt particular. Ha creat llums, cadira,telvisores, pictogrames, taules,rellotges,vaixelles, roba,sabates,sabatilles,hotels,edificis d'oficines, restaurants,automòbils,motocicletes,joguines,packaging... la llista seria interminable.Les seves creacions es converteixen en icones com el seu famós espremedora (Hi ha algú que realment ho utilitza per a preprararse els sucs?). Les seves cadires, sobretot les del Cafè Costos. Starck no és simplement un dissenyador, és més aviat un creador, un artista, un tipus genial, senzill i divertit.A Madrid es pot gaudir del Restaurant Teatriz (antic teatre Beatriz) enclavat a la zona més chic de la capital, compartint protagonisme amb boutiques com CD, Louis Vuitton, Armani, Jimmy Choo. Starck ha signat obres a Londres, Hollywood, Miami, Nova York, Hong Kong, Tòquio, Mexico D.F.Crec que les seves obres tenen un intrínsec esperit Dalinià.






















El plànol del Metro de Madrid es renova.Amb motiu de la seva expansió i la incorporació del metro lleuger aquest canvi de disseny en el seu plànol no podia ja fer-se esperar.No sense cert malestar i queixes per part de molts usuaris de la xarxa i ciutadans de la capital en general.La versió encara actual del mapa del metropolitáno madrileny va tenir sempre l'aspecte d'una representació geogràfica de la ciutat. De fet moltes versions del Mapa del Metro fins i tot anaven sobreimpressionades sobre un mapa simplificat de les vias urbanes de la ciutat, la qual cosa resultava molt pràctic i reflectia una visió gairebé realista dels límits de la capital. El nou disseny, grafisme i esquematització de la xarxa és realment això mateix:" esquematització pura i dura". Estèticament em sembla bonic, gràficament interessant, i la seva practicitat és inqüestionable.El fonament d'un plànol és guiar i aquest ho fa molt bé, guia molt bé en aquest microcosmos que és el metro.Una altra cosa és la seva implementació en la geografia urbana de superfície.Amb aquest nou pla de metro es diferencia totalment el subterrani i la superfície.Certament des del punt de vista gràfic és un pla correcte però existeixen certs "oblits" de señalética com per exemple la representació iconogràfica de l'accessibilitat destinada a les cadires de rodes. Així com resulta errònia la denominació de les noves línies de metro lleuger, penso que una solució gràfica més d'acord seria T1,T2 i T3 (no oblidem que realment el metro lleuger és un tramvia). Per l'altres m'imagino que ens acostumarem.El que sí deuria renovar el Metro de Madrid és tota la seva senyalització, ja que és escassa,antiga,confusa i "mala per a la salut".




La Terminal 4 de l'aeroport de Madrid-Barajas és sens dubte una de les obres civils més importants de la história d'Espanya i probablement d'Europa. És una obri bella, minimalista, plena de color, vidre,acer,fusta,llum...les seves formes són sinuoses, com els nous aeroports del futur, alguna cosa així com les noves catedrals del segle 21. La T4 actualment és l'estrella més brillant de l'arquitectura espanyola juntament amb el Museu Gugghenheim Bilbao i els Cellers Marquis de Cinglera en El Cec (La Rioja). No obstant això la T4 crida l'atenció per l'extraordinària estètica de la seva senyalització. Grafisme net, iconografia imaginativa i en casos divertida, codi de colors intel·ligent i sobretot no perdre's el seu pàrquing i accessos als límits físics através de cotxe o bus. Crec que el Metro de Madrid podia recopilar idees ja que fins i tot ara accedeix fins a la T4.


El Bulli de nou ha estat reconegut com a millor restaurant del món, i ja van dos anys consecutius.Ningú discuteix ja la qualitat de la cuina del mestre Ferrà Adrià.Imaginació mediterrània portat a uns plats extraordinàriament apetitosos, gustosos i porsupuesto bells estèticament. Gourmet de disseny, la representació que realitza el sr.Adrià en les seves pises són autèntiques obres d'enginyeria estètica portades a alguna cosa tan pseudotrivial per a molts com és el menjar.Estètica,disseny,imatge, Catalunya té al seu nou Gaudí.




Cinc dones de Volvo Cars s'han encarregat de portar a terme la iniciativa de crear un cotxe amb rendiment, prestigi i estil però a més amb solucions intel·ligents d'emmagatzematge, en el que sigui fàcil entrar i sortir, amb bona visibilitat, que es pugui personalitzar, amb un manteniment mínim i fàcil de aparcar.Se llama Volvo Your Concept Car (YCC).El YCC és intel·ligent i no només t'ajuda a aparcar el cotxe sinó que comprova que el forat trobat és suficient per a aparcarlo.El disseny exterior del cotxe també s'ha creat específicament per ajudar al conductor a veure millor per la qual cosa s'ha baixat el capó i el parafang s'han ressaltat.Per dins el nou YCC ofereix una gran flexibilitat. Es pot optar per una altura de conducció alta o baixa i l'aspecte interior del cotxe es pot canviar quan es vulgui gràcies a vuit coixinets intercanviables per als seients amb estores a juego.De fàcil accés ja que s'ha optat per una porta de tipus ala de gavina que permet un fàcil accés i sortida del cotxe, facilita agafar una borsa que estigui darrere del seient del conductor i millora la visibilitat del conductor.El Volvo YCC disposa d'un espai molt útil per deixar la bossa entre els dos seients davanters. Això s'ha aconseguit perquè la palanca de canvis està al costat del volant i el fre de mà és electrònic i ve integrat. També hi ha altres buits en la consola central per guardar les claus, el telèfon mòbil, monedes, per allotjar una agenda electrònica... i a prop del seient del conductor hi ha un espai refrigerat. Un altre detall curiós és que la zona del darrere s'ha dissenyat especialment com lloc d'emmagatzematge encara que es pot convertir al moment en seients per a dos passatgers quan calgués (els seients del darrere són similars a unes butaques de cinema que es pleguen quan no s'usen).Un cotxe fet i pensat per i per a dones.


Sony i Activision han emplaçat dues marquesines a Madrid i dues altres a Barcelona amb el propòsit de donar a conèixer PlayStation 3 i el joc Spiderman3.
Cada marquesina compta amb una PlayStation 3 amb el joc Spiderman 3, i una televisió Sony Bravia de 40" en Full HD per gaudir al màxim la qualitat d'imatge que aquesta consola ofereix.















Espai per conèixer alguns dels principals esdeveniments que s'acosten en el món del disseny a tots els seus camps.(simplement debeis punxar sobre ells per obtenir tota la informació).Aquí s'inclouen premis, projectes, competicions i bases de concursos per a dissenyadors, arquitectes, grafistes i creatius en general.



2nd Lisbon Ideas Challenge International Design Competition

Incheon International Design Fair 2007

Fashion Designer Competition : Silhouette 07

Samsung Young Design Award
















Espai dedicat a les animacions, animacions en 3D, videoclips, espots que per la seva estètica mereixin ser tractats com autèntiques peces d'art.Així com a espai fonamental per als tràilers de pel·lícules de clàssics i nous films fins i tot no estrenats. Alguns tràilers tenen la característica de poder ser visionats en HD (alta definició).També existeix la possibilitat de visitar la web del film en particular.El reproductor de vídeo digital utilitzat normalment és el Quicktime.






VIDEO1 Spot publicitari campanya de CHI & Partners
VIDEO2 Videoclip Consequences - Birds are singing
















Contemporary Graphic Design
Fiell, Charlotte & Peter (ED)
Miscellaneous
Hardcover, 19.6 x 24.9 cm (7.7 x 9.8 in.), 560 pages






















BEGÓ!MADRID2 versió en castellà





HOLLYWOOD FASHION WEEK bloc de moda